ارو سارینن      Eero Saarinen

ارو سارینن معمار و مجسمه ساز برجسته فنلاندی که در سال 1910 متولد شد و در سال 1923 به همراه خانواده اش به ایالات متحده مهجرت نمود. پدر وی الیل سارینن معمار معروف و شناخته شده و اولین رئیس آکادمی هنر میشیگان بود که البته ایرو نیز تحت نظارت پدرش به تحصیل ادامه داد و از نمونه کارهای او می توان به ایستگاه قطار هلسینکی، یادبود توسعه ملی جفرسون و دیگر ساختمان های برجسته فنلاند اشاره نمود.

نمونه کار پدر ارو طراحی پردیس Cranbrook در حومه دیترویت معیار مهمی در حرفه ارو بود او اعتقاد راسخ به اینکه معماری باید کل محیط زیست را در بربگیرد داشت و درکنار کارهایش از منظره و اشیای تزئینی به عنوان مدل کمک می گرفت و درآکادمی پاریس (۱۹۳۰-۱۹۲۰) به تحصیل مجسمه سازی می پرداخت وتحصیلات معماری خود را در دانشگاه ییل (۱۹۳۱ — ۱۹۳۴) گذراند و در سال ۱۹۳۴ &۱۹۳۵ به اروپا بورسیه شد. مسیر اصلی حرفهٔ ارو مدرن سازی بود و در طول سالهای (۱۹۳۰-۱۹۴۰) به تمرین طراحی ساختمانهایی به همراه پدرش Eliel ، او و همکارانش پرداخت. همکاری بین پدر و پسر در آیندهٔ ارو اثرات بسیار پرباری درکشف ایده‌های خود و کسب شهرت به عنوان یک معمار مدرن داشت . برجسته‌ترین موفقیت پدرش و وی در سال ۱۹۳۹ برای طراحی گالری هنر اسمیتسونین بر روی بازار واشنگتن بود و در زمان جنگ با همکاری پدرش پروژه‌های مسکونی را اجرا کرد. با مرگ Eliel Saarinen در سال ۱۹۵۰ ، Eero رسما کار خود را به عنوان معمار مستقل آغاز کرد و با طراحی مبلمان شروع کرد و کارهایش را در نمایشگاهی در سال ۱۹۴۰ با نام طراحی ارگانیک در مبلمان خانگی در موزه‌های مدرن در نیویورک به نمایش گذاشتند و برندهٔ ایجاد طرح های مدرن مبلمان شد.هرچند ایرو سارینن در زمان زندگی اش از سوی دیگر معماران هم دوره اش نادیده گرفته می شد و البته گاهی هم مورد تمسخر واقع می شد، اما در حرفه اش روشهای نوین و متنوعی ابداع کرد و امروزه به عنوان یکی از استادان معماری آمریکایی سده 20 به شمار می آید.

برخی از آثار ارو سارینن :

-Kleinhans Music Hall
-Cummins Inc. Irwin Conference Center
-MIT Chapel
-General Motors Technical Center
-Miller House and Garden
-Milwaukee County War Memorial Center
-TWA Flight Center
-Washington Dulles International Airport
-North Christian Church
-Gateway Arch
-U.S. Embassy
-Bell Labs Holmdel Complex
-CBS Building

Kleinhans Music Hall

شکل های مجسمه سازی مجسمه ساز Philharmonie در پاریس، بادبان های فلزی در دیزنی هالیوود در لس آنجلس، غار شیشه ای غول آسا از مرکز هنرهای نمایشی Kimmel در فیلادلفیا. Kleinhans کنجکاو گریخته است. در حال نزدیک شدن به دایره، بین درختان یک درام کوچک که توسط یک خیابان منحنی و یک استخر انعکاس پذیرفته شده بیندازید. بدون پنجره و هیچ ورودی – در این ساختمان متخلخل متقارن دو چیز قابل مشاهده است، فقط درام و استخر. ورودی اصلی در ان سمت است، و کمی شگفت انگیز است، زیرا آن را با یک تیرچه بتنی بلند که در حالی که ساختارا ظریف است، شبیه پناهگاه اتوبوس است. عرفانی اما مفید.

Cummins Inc. Irwin Conference Center

طراحی شده توسط Eero Saarinen و تکمیل شده در سال 1954، اتحادیه اوروین اتحادیه بانک و اعتماد سابق یکی از اولین نمونه های یک بانک آمریکایی طراحی شده با دیوارهای شیشه ای و یک طرح باز، سبک مدرنیستی با نفوذ است که به طور چشمگیری از راه حل های قبلی برای طراحی بانک متفاوت است. چشم انداز اصلی برای این بانک توسط دن کالی طراحی شده بود که شامل یک ردیف از درختان آفتاب بود که ساختمان را از چهار طرف محاصره کرده بود، سیستم ساختاری را گسترش داد و آن را با تغییر مجدد خط نمایشی خود، به آن متصل ساخت. علاوه بر این، علاوه بر بانک، در سال 1973 توسط کوین روچ جان دیکنلو و همکاران، شرکت جانشین ائرو سارینن و همکاران، تکمیل شد. علاوه بر این، سازگار با ساختمان اصلی، و همچنین کار قابل توجهی از معماری به خودی خود است. ویژگی مرکزی این افزونه یک بازی سه بعدی شیشه ای بود که با حرکت از طریق باغ / باغ مواجه شد. بازی، که در آن شیشه به عنوان یک ماده مجسمه درمان شد، به عنوان یک باغ داخلی عمل کرد.

MIT Chapel

Eero Saarinen یکی از محترم ترین معماران قرن بیستم است که اغلب به عنوان استاد صنایع دستی شناخته می شود. طراحی او برای مؤسسات فناوری ماساچوست، از فرم های پویا و مایع اش شناخته شده است، نوعی شناسی متفاوت از آثار قبلیش دارد. MIT Chapel ساخته شده در سال 1955 یک حجم استوانه ای ساده است که دارای کیفیت پیچیده و عرفانی است. طراحی ساده Saarinen تحت الشعاع قرار می گیرد که از طریق فرم و نور داخلی طراحی شده است که به معنای بیداری معنویت در بازدید کننده است.در یک محوطه کوچک در محوطه دانشگاه در محوطه قرار گرفته است، کلیسای پنجره بیرونی به عنوان یک شیء ساده در Kresge Oval نشسته است. با نزدیک شدن به کلیسای کوچک، یک حلقه بتونی کم عمق که کلیسای اطراف آن را می بیند، در اطراف مجموعه ای از آرک های کم قرار می گیرد که ساختار کلیسای آن را می سازد. هنگامی که در داخل، بازدید کننده به یک فضای داخلی کاملا غیر منتظره منتقل می شود که از نمای بیرونی ناشناخته است. داخلی با سطح بالایی از جزئیات و ویژگی های جوی است که توسط نور طبیعی فیلتر شده افزایش یافته است.

General Motors Technical Center

زیبایی شناسی مرکز تحقیقات، طراحی و مهندسی پیشرفته به محصول در هسته شرکت تقسیم شد: ماشین. به گفته همسرش، الیین، در کتاب او Eero Saarinen در کار او (انتشارات دانشگاه ییل، 1962)، سارینن معتقد است که مفهوم طراحیش باید براساس فولاد و فلز خودرو باشد. چیزی که این احساسات را کاملا شبیه به مرکز طراحی گنبد مرکز، قلب روحانی و روحانی پردیس و به طور کلی، کل شرکت، به تصویر کشیده است. پانل های آلومینیومی متصل شده، قطر 185 فوت، بلند قد 65 پا، دارای یک ردیف 39،500 متر مربع بود که در مناطق مسکونی حومه دیترویت مانند یک سنگ مرمر نقره ای پر شده بود. از سال 1956، هر محصول GM به رهبری در نور سایه ای از طبقه داخلی نمایش داده شده است.

Miller House and Garden

میلر و خانواده اش در کلمبوس، ایندیانا، خانه میلر و باغ، مدرنیسم نیمه عمر را در آن کامل می کند. سازنده فولاد و شیشه معمار Eero Saarinen با هم بسیار خوب عمل کرده است و کیفیت و استفاده از مواد را برای ارزش بودن زمان اثبات می کند.به عنوان رئیس Cummins Engine، ساخت ساختمان های مدنی و نهادی در شهر خود، واقع در 45 مایل از ایندیاناپولیس بود، امیدوار بود تا تبدیل به یک مرکز طراحی نوین شود. Eero Saarinen با طراح داخلی الکساندر جیرارد و دانیل کالی، طراح محیط زیست، برای تکمیل ایده هایی که برای خانه و باغ به آن نیاز داشت، کار می کرد.یک سنت معماری که توسط لودویگ میس ون د روه ساخته شده است، این خانه شامل برخی از اساسی ترین جنبه های زیبایی شناسی بین المللی مدرنیستی است که شامل طرح باز و جاری، سقف تخت و دیوارهای شیشه ای و سنگین.

Milwaukee County War Memorial Center

هنگامی که مرکز یادبود جنگ به نوبه خود در نوامبر 1957 افتتاح شد، طراحی نوآورانه سارینن جایزه بین المللی را برای استفاده چشمگیر از بتن، فولاد و شیشه ای به دست آورد، و مجله تایم آن را “یکی از بهترین نمونه های معماری مدرن کشور به کار گرفت” برای اهداف مدنی. “ همچنین شناخته شده است برای طرح های جسورانه دروازه دروازه در سنت لوئیس، میسوری، و ترمینال خطوط هوایی ترانس جهانی در J.F.K. فرودگاه بین المللی نیویورک، Eero Saarinen (آمریکایی، ب. فنلاندی، 1961-1961) همچنان به معماران و طراحان الهام می بخشد.

TWA Flight Center

در مقیاس غول پیکر شباهت بسیار زیادى به یک عقاب در حال نشستن دارد . این تصویر خارق العاده که از بتن تراشیده شده ، ترمینال را به یکى از به یاد ماندنى ترین ترمینال هاى جهان تبدیل کرده است .این سازه ى شگفت آور ، متشکل از یک پوسته ى ضخیم بتنى و داراى چهار سقف مدور عظیم الجثه است که ناگهان رو به بالا چرخیده اند. قوس هاى تشکیل شده از این چهار سقف بر روى دیوارهاى قوس دارى قرار گرفته اند که با زاویه به سمت بیرون متمایل شده اند . این سقف هاى مدور که توسط پنجره هاى سقفى از هم جدا گشته و بر روى چهار ستون Y شکل قرار گرفته ، در داخل فضایى با روح و روشن به ارتفاع ۱۷ متر و طول ۱۱۰ متر به وجود آورده اند. ورود به این ساختمان همانند قدم زدن در داخل مجسمه اى است که درون آن توسط فرم خارجى آن نوید داده شده باشد . شکل هاى خمیده و قالب بندى شده از قبیل سقف راه پله ها ، رامپ ها و پیشخوان ها در همه جا مشاهده مى شود و تحرک فضاى خارجى در گذر از فضاهاى داخلى که متناوبأ باز و بسته مى شوند تکرار شده است . ارو سارینن متوجه این واقعیت بود که برخى مردم ساختمان را با یک پرنده ى در حال پرواز مطابقت مى دهند. او مى گوید: «این آخرین چیزى بود که مورد توجه ما قرار گرفت . هدف اصلى ما طراحى ساختمانى بود که در آن معمارى ، خود ، بیان کننده ى هیجان و التهاب سفر و گویاى تحول و حرکت باشد» . او ادامه مى دهد : « اشکال و فرم ها از عمد طورى انتخاب شده اند که بر صعود و بلند پروازى و نیز کیفیت خطوط تأکید شود، چرا که ما خواستار یک مکان عروج دهنده بودیم » .

Washington Dulles International Airport

فرودگاه بین المللی واشنگتن دالس، واقع در 26 کیلومتری غرب مرکز تجاری مرکزی واشنگتن دی سی در چانتیل، ویرجینیا، به نام جان فاستر دالس، وزیر امور خارجه تحت ریاست آیزنهاور، نامگذاری شده است. این مساحت 11.830 هکتار زمین را در مرزهای شهرستان فرفکس و Loudoun اشغال می کند. فرودگاه دالس یکی از شلوغ ترین فرودگاههای کشور است که در طول روز بیش از 23 میلیون مسافر را حمل می کند و بیش از 125 مقصد را پرواز می کند.ترمینال دالس دارای دو طبقه است؛ اولین بار برای خروج مسافرین، بلیط خرید و امتیازات، و دیگر برای ورود مسافرین، ادعای حمل و نقل و حمل و نقل زمینی. یکی از لحظات کلیدی از نوآوری در این ترمینال اشتغال وسایل نقلیه حمل و نقل جدید شناخته شده به عنوان سالن های تلفن همراه، که شبیه یک نوع اتوبوس لوکس غول پیکر و تا نود نفر از ترمینال به هواپیما انجام شد.

North Christian Church

حتی در کلمبوس، جایی که به خاطر مجموعه ی قابل توجه معماری مدرن مشهور است، این کلیسا ویژه است. هنگامی که سارینن برای طراحی این ساختمان در فوریه 1959 انتخاب شد، او پیش از این پسر دوست داشتنی این شهر بود؛ قبلا خانه اقامت شخصی پاسارگاد، جرج ایروین میلر و اتحادیه بانک اروین را به خوبی موفق ساخت. میلر، مالک ثروتمند یک کارخانه موتور محلی، عاشق مشتاق معماری مدرن بود و خود را برای آوردن بسیاری از استعدادهای بزرگ جهان برای کار در کلمبوس، از جمله IM Pei، رابرت ونتوری، Eliel Saarinen، ریچارد Meier و سزار پلی. میلر شخصا در کمیته ساختمان کلیسای جدید خدمت کرد و گفته شد که سارینن برای این کار انتخاب شده است حتی بدون اینکه نیاز به نمایش اسلایلی از کار خود داشته باشد. [1] هنگامی که معمار قبل از اتمام ساختمان به طور فاجعه ای از بین رفت، تلاش برای ساخت کلیسا به ادای احترام به او و کمک های زیادی که به شهر داده بود، تبدیل شد.

Gateway Arch

قوس شامل بخش های سه گوشه ای از فولاد است که از هم جدا می شوند. این ضخامت از 54ft (پایین)، تا 17ft (بالا) متفاوت است. صفحات فولادی بسیار محکم در برابر یکدیگر مونتاژ می شوند تا ثبات ساختاری خود را افزایش دهند و همچنین زیبایی شناسی آن را افزایش دهند.سیستم پیچیده ای از اتومبیل های آسانسور که صخره ای به بالای قوس منحنی صعود می کنند، 12 نفر را در یک زمان به سمت بالا می برد که در آن بازدید کنندگان می توانند چشم انداز اطراف خود را از 630 فوت بالاتر از زمین مشاهده کنند.

U.S. Embassy

[سفارت] یکی از مهمترین نمونه های معماری بین المللی در اسلو از سال های پس از جنگ است. ساختمان همچنین دارای یک نقش تاریخی به عنوان سفارت آمریکا است. این دو چیز با هم، آن را به وضوح به حفاظت تاریخی مربوط می شود.

Bell Labs Holmdel Complex

مجتمع Bell Labs Holmdel در هولدمیل، نیوجرسی، به عنوان یک مرکز تحقیق و توسعه برای Bell Telephone زمانی که تصمیم به انتقال عملیات از منهتن شد، ایجاد شد. این سازه بین سالهای 1959 و 1962 ساخته شد، این آهنگ سحرآمیز معمار Eero Saarinen بود که همچنین قایق دروازه در سنت لوئیس و مرکز پرواز TWA در مرکز بین المللی جان اف کندی طراحی کرد. سارینن یک سال پیش قبل از هولدمیل و شش سال قبل از آنکه مجتمع تحقیق و توسعه، مجله سالانه “آزمایشگاه سال” به نام “آزمایشگاه سال” نامگذاری شود، درگذشت. دیوار پرده بیرونی از شیشه های آینه ای که در 25 درصد نور خورشید اجازه می داد در حالی که 70 درصد از حرارت آن را مسدود می کرد، به مجموعه مجتمع هولدمدل برگزار شد و “مجمع معماری بزرگترین آینه” را به نمایش گذاشت و این مجموعه در دانشگاه ها به عنوان نمونه ای از یکی از دستاوردهای تاج گذاری از سبک معماری مدرن است. یک دهانه بالای 70 فوت قد صلیبی، سایت را به چهار بخش تقسیم می کند که بیش از 5600 محقق و مهندس کار می کند. یکی از این محققان، استیون چو، جایزه نوبل سال 1997 را برای کار خود در هولمتل با استفاده از نور لیزر برای اختراع و خنک کردن اتم ها دریافت کرد. دو نفر دیگر، آرنو Penzias و رابرت ویلسون، جوایز نوبل خود را برای آنتن هولدمدل شاخ، با اعتبار اثبات تئوری بیگ بنگ اعتبار، و آرتور Schawlow و چارلز توئونز لیزر در آزمایشگاه های بل را در سال 1958 اختراع کرد. دیگر پیشرفت های قابل توجه فن آوری در بل آزمایشگاه شامل تلفن های همراه، مایکروویو ها، مودم ها، و ترانزیستور و توسعه ارتباطات ماهواره ای و فیبر نوری است.

CBS Building

آسمان خراش ۳۸ طبقه به ارتفاع ۱۵۰ متر با کاربری اداری تجاری است که در شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا مستقر می‌باشد. پروژه ساخت این ساختمان در سال ۱۹۶۲ آغاز شد و در سال ۱۹۶۵ تکمیل و افتتاح گردید. این ساختمان دفتر مرکزی شرکت سی بی اس بشمار می‌آید.
ساختمان CBS در سالهای 1961 تا 64 توسط معمار ارو سارینن به عنوان مقر یکی از سه شبکه رادیو و تلویزیون تاریخی آمریکا ساخته شد. در طول محبوبیت ساختمان دفتر قفس فولادی، سارینن ساختمان CBS را به عنوان اولین آسمانخراش بتن مسلح پس از جنگ شهر طراحی کرد. برج 38 طبقه در گرانیت خاکستری تیره، با شیشه شیشه ای خاکستری پوشیده شده است – درآمد این ساختمان صفت “سیاه راک”. سارینن به طور ناگهانی در سال 1961 درگذشت، وظیفه نظارت بر ساخت و ساز ساختمان را به دفترش سپرد. کوین روچ و جان دینکلو، در میان دیگران، به اتمام پروژه نظارت داشتند.
منابع :  Docomomo , ArchDaily , Arel
Rate this post